Nederlandse Stripprofessional HANS VAN OUDENAARDEN blogt over wat er allemaal komt kijken bij het maken van het nieuwe RHONDA stripverhaal: "REBECCA".

20110722

Naar de praktijk . . .

Heerlijk toch, dat theoretiseren. Ik ben er veel te dol op, blogvriend. Vanuit de studeerkamer vrijblijvend een beetje filosoferen over strip. Ik zou het liefst op deze blog, samen met jou, nog máándenlang academische bouwsels blijven construeren. Strip 2.1! Strip 3.0! Strip 10.0 ! Eindeloos doorouwehoeren. Erg Nederlands misschien? Of Frans? Die kunnen er ook wat van, die Fransen! Geweldig, in iedere geval.
Maar aan de andere kant. Wil ik toch ook weer niet, hoor. Strip is geen theoretisch medium. Uiteindelijk wil ik naar de praktijk. Daar is deze blog voor. Met een concrete strip op een concrete manier naar de lezer. Maar goed, nog even verder. Ik wil nu gaan toewerken naar een soort concreet uitgave-"model" voor m'n werk. Hoe, op welke manier, kan ik voorafgaande "inzichten" nou vertalen naar iets practisch? Naar lezers? Naar inkomen? Hoe zou dat eruit zien, Hans? Wat zijn de stappen?

No comments: