Nederlandse Stripprofessional HANS VAN OUDENAARDEN blogt over wat er allemaal komt kijken bij het maken van het nieuwe RHONDA stripverhaal: "REBECCA".

20150330

Rebecca

In het dagelijks bestaan, in de politiek, in de kunst. Uiteindelijk verwijst alles weer naar alles terug, blogvriend. En ja, ook ik kon het ook niet laten. Wat je mooi vind, wat je heeft ontroerd, wat je boeit, daaraan wil wil je immers een beetje hulde brengen..
Had ik dit al verteld? Refereerde Rhonda deel een "Help me, Rhonda" naar een van mijn favoriete grammofoonplaatjes, de titel van deel twee "Rebecca" verwijst naar een van mijn favo-films. De Hitchcock speelfilm uit 1940 met die titel.
Hoewel qua verhaal, qua characters, qua motivaties enzo natuurlijk fundamenteel anders, kon ik natuurlijk niet nalaten een paar piepkleine referenties naar deze film te verstoppen in de strip. Die enge trap bijvoorbeeld.

No comments: