Nederlandse Stripprofessional HANS VAN OUDENAARDEN blogt over wat er allemaal komt kijken bij het maken van het nieuwe RHONDA stripverhaal: "REBECCA".

20150414

De bladen

Je hebt gelijk, lezer, ik had beloofd, tussen al m'n tirades door, ook af en toe iets te vertellen over de "making of" van m'n strip ! Deze keer iets over dokumentatie.
In de Eppo die vandaag uit het cellofaantje komt, kun je Carl en die grote vent, die Villafranca, in de weer zien met "de bladen".  In het Amerika van de vorige eeuw bestond er een vloed van roddelbladen en krantjes die zich bezighielden met film en het wel en wee der Hollywood-sterren.
Door de grote oplagen en verschijningsfrequenties  waren die bladen erg machtig in het bepalen van de statuur der sterren. Hadden de bladen iets tegen een ster, dan kon het snel gedaan zijn met een mooie filmcarriere.
Het plotselinge opduiken van de verdwenen ster, zorgt in ons verhaal natuurlijk voor een hoop aandacht van die bladen. Ik gebruik trouwens één bladcover van Movie Life, met Rhonda als DD op de cover, ook verderop nog even in het verhaal.
De bladen.Villafranca wordt er in deze episode door gerustgesteld, maar die stomme Carl ziet alleen zichzelf !!!

3 comments:

Unknown said...

Plaatje met Carl heeft in de Eppo van vandaag gewijzigde en gecorrigeerde tekst. Bewust het oude plaatje gebruikt?

Hans van Oudenaarden said...

Hee Kees,
Scherp gezien. Na het inkleuren loop ik de lijntekening vaak nog even na. Een enkele keer gooi ik zelfs nog wat tekst om. Hier leek het me opeens beter dat Carl een beetje refereerde aan die cover.

Unknown said...

Goeie actie!