Nederlandse Stripprofessional HANS VAN OUDENAARDEN blogt over wat er allemaal komt kijken bij het maken van het nieuwe RHONDA stripverhaal: "REBECCA".

20151015

Coole dude, die VANO !

Wat eigenlijk te vinden van recensies, Hans?
Nooit teveel waarde aan hechten als maker, denk ik altijd. Ook maar een mening van één willekeurig persoon, toch, zo'n recensie? Het gaat uiteindelijk toch om de lezer. Toch? Niet dan? Ik ben daar heel cool in. Okee, desondanks hier toch nog even een Rhonda/Rebecca-recensie. Eentje nog van de Vlaamse vrienden van stripinfo.be .
En echt, echt, eerlijk, als ik dan dingen lees als:

"Hans zet een Rhonda van vlees en bloed neer", "tilt het op tot een volwassen niveau","de tekeningen weten te overtuigen, zitten vol leven, razen over de pagina", "de ene spannende scène volgt met de snelheid van de bliksem een andere op", "bij Hans van Oudenaarden is ieder prentje gewoon af", "zijn figuren zijn expressief, tonen gevoelens van pijn, woede, berouw en overgave", "Rhonda een strip om te lezen en te herlezen als is het maar om telkens opnieuw te genieten van dit staaltje van tekenkunst"
 
  . . en ik zie ook nog die vijf kleine sterretjes die erboven staan, dan laat me dat  . . .eh . . .dan laat me dat . . . volkomen . . .AAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!

(Blacktiger, het geld is onderweg!)

No comments: